TDT záznamy mezinárodních konferencí nejsou žádná nuda
Zadání od klienta bylo zdánlivě jednoduché: zaznamenat a postprodukčně zpracovat mezinárodní konferenční setkání The Counselors of Real Estate / International Conference Prague.
Tento typ projektů ovšem přináší spoustu otázek:
- Podstatou akce je, že se během několika dní střídají mluvčí se svými prezentacemi a projevy a ostatní poslouchají a následně diskutují. Jak bychom si měli kreativně poradit se celým záznamem, aby byl výsledek atraktivní a efektivní?
- Jak skloubit věcné požadavky (dokumentaci, záznamy vystoupení) s nápaditým řešením, které zaujme a zároveň představám klientova?
V TDT k podobným zakázkám přistupujeme jako k plnohodnotnému filmovému formátu. Ten si žádá pečlivou přípravu, jasný scénář a bezchybnou realizaci. A hlavně je třeba, aby vše proběhlo rychle, bezproblémově a operativně.
V případě konference The Counselors of Real Estate jsme ve spolupráci s klientem zmapovali prostorové a technické možnosti na místě konání – Obecním domě v Praze. Pak jsme – na základě programových a obsahových požadavků klienta – připravili návrhy technického scénáře a společně vybrali ten nejvhodnější.
Součástí projektu bylo i to, že jsme navrhli kompletní řešení prostorové režie celé akce. To zahrnuje koncepční pojetí a realizaci ozvučení a osvětlení. Díky našim dlouholetým zkušenostem, kreativnímu týmu a silnému technologickému zázemí jsme navrhli funkční multimediální řešení, které odpovídalo zadání.
Realizaci na místě zajišťoval tříčlenný štáb, který samostatně — ve spolupráci s místními organizátory — zajistil komplexní přípravu prostor, vybudoval nezbytné technické zázemí a připravil natáčecí prostory a techniku. Samotné natáčení probíhalo s pomocí špičkových digitálních 4K kamer. Tyto jsme využili ke snímání jednotlivých vystoupení řečníků, a také k dokumentaci průběhu celé akce. Jako u většiny zakázek, jsme i zde natáčeli také přípravy „v zákulisí“.
Získané audiovizuální materiály postprodukční tým TDT v průběhu několika dní zpracoval. Finální verze obsahuje projevy účastníků včetně titulků, grafiku a kratší video-sestřihy celé akce v různých stopážích. Ty klienti obvykle využívají k prezentaci značky v rámci sociálních sítí nebo webu.
Výsledkem naší práce na této akci je multi-žánrový audiovizuální záznam, který odráží jedinečnou atmosféru v místě konání. Díky němu si lze představit, jak v našem pojetí vypadá kreativní a dokumentárně archivní pohled na jeden pozoruhodný „truly multi-continental event“.